La Comissió Pla de Govern és un òrgan col·legiat complementari de l’organització municipal, de caràcter deliberant i no resolutiu, integrat per l’alcalde o l’alcaldessa i els membres de l’Equip de Govern.
La Comissió Pla de Govern té les atribucions de coordinació de l’acció de Govern, d’acord amb el Programa de Govern, entre totes les regidories i d’assessorament a l’Alcaldia per als temes a sotmetre a la Junta de Govern Local o al Ple.
Les consideracions de la Comissió Pla de Govern no tenen caràcter preceptiu ni vinculant, ni donen lloc a cap acte administratiu. De les sessions que se celebren s’aixeca acta per part del membre de la Comissió Pla de Govern que es designi com a secretari/ària.
La Comissió Pla de Govern ajusta el seu funcionament al que es disposa en els articles 123 a 126 i 134 a 138 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.
La Comissió Pla de Govern celebrarà sessions ordinàries cada setmana a continuació de la Junta de Govern Local (que se celebra els dimarts a les 19.30 h), i s’entendrà convocada automàticament amb la recepció de la convocatòria de la Junta de Govern Local.
La retribució és per assistència i és el mateix que l’establert per la Junta de Govern Local (190,00 euros bruts per sessió), que únicament podran percebre aquells regidors i regidores que no tinguin cap dedicació establerta i que no tinguin retribució per assistència a la Junta de Govern Local.
Pots consultar la proposta de Ple (sessió extraordinària de 23 d'octubre de 2019) aquí.