Inuncat activat en fase d'emergència per pluges intenses i restriccions en activitats i desplaçaments
Seguint les indicacions i restriccions de Protecció Civil de la Generalitat, queda suspès tant el servei de nit de Tastets d'avui dissabte com l'espectacle monòleg previst al Casal de Cultura.
Protecció Civil de la Generalitat ha elevat a fase d’EMERGÈNCIA el pla INUNCAT aquest migdia davant les previsions del Servei Meteorològic de Catalunya (SMC) d’una situació de pluges excepcionals pel que fa a intensitats i acumulacions les pròximes hores i fins diumenge, que també podran anar acompanyades de fort vent i possibles tornados.
La franja en què les tempestes es poden agreujar i generalitzar serà des d'aquest vespre, aquesta matinada i fins al migdia de diumenge, per la qual cosa s’ha publicat una resolució amb diverses restriccions entre les 20 h d’avui i les 14 hores de diumenge a 20 comarques: Alt Empordà, Baix Empordà, Alt Penedès, Baix Llobregat, Barcelonès, Garraf, Garrotxa, Gironès, Pla de l’Estany, Vallès Occidental, Vallès Oriental, Maresme, Selva, Alt Camp, Baix Camp, Baix Penedès, Osona, Ripollès, Tarragonès i Moianes.
Les prohibicions o limitacions són:
- Restringir els desplaçaments que no siguin imprescindibles.
- Suspendre les activitats al medi natural, parcs i jardins urbans.
- Suspendre les activitats esportives, culturals, de lleure i d’esbarjo.
- Suspendre els mercats, fires i altres activitats comercials o de pública concurrència a l'aire lliure.
- Suspendre qualsevol altra activitat específicament situada en zona inundable.
- Aplicar el teletreball en tots els àmbits que sigui possible.
- Suspendre l’activitat educativa i universitària, així com dels centres adscrits a les universitats i els centres de recerca universitaris.
- Suspendre l’activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats.
Aquesta tarda s’enviarà un ES-ALERT a les 20 comarques afectades per informar de la situació de risc de les pròximes hores, i es farà un nou comitè tècnic de pla les pròximes hores.
A banda de les comarques esmentades anteriorment, les pluges també poden ser intenses en altres punts de Catalunya, per la qual cosa també s’ha d’extremar la prudència en la mobilitat i les activitats a l’exterior, i no posar-se en perill travessant zones inundables, rius o rieres.
En cas d’emergència cal trucar SEMPRE al telèfon 112.