Comunicat del Govern Municipal de l'Ajuntament de Vallromanes respecte a l'OAC

Dimarts, 3 de març de 2020 a les 08:15

L'Ajuntament de Vallromanes defensa els llocs de treball públic, com ho demostra el fet que en els darrers set anys hem creat onze nous llocs de treball. 

El Govern Municipal parla i negocia constantment amb els representants dels treballadors; com hem fet amb el Conveni i amb la Relació de Llocs de Treball, però enlloc diu que l'Ajuntament hagi de negociar els canvis organitzatius que es plantegin a la plantilla, tal com denuncia la UGT. 

La tramitació electrònica està reduint el volum d'atenció presencial, i en el futur la via telemàtica anirà a més. És per aquest fet que el govern municipal s'ha plantejat un canvi organitzatiu; reduir un dels dos llocs de treball de l'OAC i alhora prioritzar les polítiques de medi ambient i d'educació amb la contractació de dos tècnics a mitja jornada.

Per poder mantenir una bona atenció a l'OAC s'està treballant en la millora de processos, automatització i simplificació d'algunes tasques i reorganitzant l'àrea per tal de mantenir un bon servei a la ciutadania.

Al 2018 la Diputació de Barcelona va analitzar el servei de l'OAC tot fent diverses propostes de millora, però en cap cas plantejava l'obligatorietat de tenir dues persones en aquest servei.

L'oposició sempre ha criticat el cost que suposa el capítol 1 (personal), tot considerant un excés de la plantilla, i ara una petita reorganització dels recursos s'ha utilitzat per desgastar el govern municipal, sense valorar l'impacte positiu en la ciutadania de les propostes de millora en matèria de medi ambient i educació amb els mateixos recursos econòmics.

Vallromanes, 2 de març de 2020

Darrera actualització: 03.03.2020 | 08:26