Pla dAcció per lEnergia Sostenible
Fa cosa dun any, lAjuntament es va adherir al Pacte dAlcaldes i Alcaldesses, una iniciativa de la Unió Europea contra el canvi climà tic i a favor de lestalvi i leficiència energètica. El Pacte dAlcaldes i Alcaldesses és una iniciativa de la Direcció General de Transport i Energia (DGTREN) de la Comissió Europea que té com a objectiu superar el compromÃs de la Unió Europea de reduir en un 20%, abans de lany 2020, les emissions de CO2 i dels gasos defecte hivernacle (GEH) que contribueixen al canvi climà tic. Fins ara shi ha adherit més de 1000 municipis de més de 36 països de la Unió Europea i extracomunitaris.
Â
Amb ladhesió al Pacte, lAjuntament assumeix com a propi el compromÃs de lassoliment dels objectius fixats al Protocol de Kyoto de la Convenció de les Nacions Unides contra el canvi climà tic.
Â
Un dels compromisos del Pacte és la redacció dun Pla dAcció per lEnergia Sostenible (PAES). Lelaboració del PAES inclou la realització dun inventari demissions i la planificació dun conjunt dactuacions destinades a lestalvi energètic i la reducció demissions. La Diputació de Barcelona promou ladhesió dels municipis de la demarcació i ofereix el suport tècnic i econòmic per al desenvolupament dels PAES.
Lloc: Casal
Organitzador: Ajuntament de Vallromanes