Les Nits musicals de Vallromanes arrenquen el 7 de juliol

Divendres, 29 de juny de 2018 a les 00:00

El 7 de juliol arrenca la 34a edició de les Nits musicals de Vallromanes. La programació s’estendrà durant quatre dissabtes: 7, 14, 21 i 28 de juliol. El preu de l’entrada és de 3 euros (gratuïta per als abonats al Casal). Tots els concerts se celebraran a les 22 h al Casal de Cultura. Les entrades estan disponibles a la plataforma Tic Tac Tiquet.

Les actuacions són:

7 de juliol: Concert líric Un passeig per l’òpera. Sara Blanch i Anna Crexells. Els diners recaptats en aquesta actuació aniran destinats íntegrament a l'Associació espanyola contra el càncer.

Sara Blanch (soprano). Un dels valors emergents més destacats del panorama musical del nostre país. Va debutar a Pesaro (Itàlia) i ha cantat en els millors teatres nacionals i europeus com ara, el Palau de la Música Catalana, el Liceu, el T. Real de Madrid, el Kurtheater de Wildbad (Alemanya) o el Teatre G. Verdi de Salerno (Itàlia), entre altres. Ha estat premiada en certàmens de prestigi, com el Concurs de Cant Montserrat Caballé i Concurs Internacional de Cant Francesc Viñas.

Anna Crexells (pianista). Formada al Conservatori del Liceu de Barcelona, ampliant la seva formació a Itàlia i a Suïssa. Compta amb una gran experiència com a pianista acompanyant col.laborant de manera habitual a les Masterclass de Jaume Aragall, Teresa Berganza, Mariella Devia, Joan Pons, i Dolora Zajick.

14 de juliol: El Clarinet de Brahms. Trio Johannes. Mecenes d'aquest concert en agraïment al poble de Vallromanes: Andrea de Escalada

El trio amb clarinet, piano i violoncel és una formació molt especial, similar a la formació clàssica del trio amb piano però en aquest cas, el violí és substituït per un clarinet. És una obra molt íntima. Alguns crítics l’han caracteritzat com un trio una mica auster però es tracta d’una peça que manté les emocions a flor de pell. La seva intimitat condueix a un meravellós joc entre els instruments, com si fossin vells amics que encerclin els seus pensaments musicals.

21 de juliol: Al viento. Pedro Soler i Gaspar Claus

El 2011 el violoncel·lista Gaspar Claus, juntament amb el seu pare, el guitarrista flamenc Pedro Soler es desplacen a Nova York. Allà neix el primer disc Balarde on hi ha una mena de duel artístic entre pare i fill, entre dues generacions. És un treball brillant i una col·laboració exitosa. El seu disc Al viento es va iniciar a la freda Islàndia i va acabar a la tòrrida Espanya.

Pedro Soler (guitarra). Guitarra flamenca, neix el 1938 a la ciutat francesa de Narbonne. Fascinat per l’art del flamenc, és iniciat pels andalusos exiliats. Més tard, el cantaor Jacinto Almadén se l’emporta amb ell a Madrid com a segon guitarrista de la seva companyia (Sonidos Negros) i allà  coneix al cèlebre Pepe Badajoz que es convertirà en el seu amic i el seu mestre. Després de la mort d’Almadén, Soler passa llargs anys al costat dels mestres Pepe de la Maltrona i Juan Varea. Més tard, acompanya grans noms del flamenc com a Enrique Morente, Carmen Amaya, Miguel Vargas, Inés Bacán, Atahualpa Yupanqui.

Gaspar Claus (violencel). Va néixer a París el 1983 i és fill del guitarrista Pedro Soler. Amb només 5 anys comença a estudiar violoncel al Conservatorio Nacional Superior de Música de París, on continua la seva formació clàssica amb Philip Muller. El seu estil propi i la seva interpretació personal li han portat a realitzar innumerables i variables col·laboracions, des del rock (Jim O’Rourke, Sufjan Stevens o Peter Von Poehl), a la música clàssica (Bruyce Dessner), l’experimental (Keiji Haino o Serge Teyssot-Gay) o el flamenc (amb el seu pare i Inés Bacán). Ha col·laborat també amb coreògrafs com a Nina Dipla o Moeno Wakamatsu.

28 de juliol: Una nit d’òpera barroca i clàssica. Amb Isabel Monar i Concha Sánchez-Ocaña

Els èxits obtinguts amb Don Giovanni (València), Las bodas de Fígaro (Marsella i Berna), La flauta mágica (Barcelona) o el concert inaugural del Palau de les Arts, entre d’altres, avalen la solidesa de la seva trajectòria. Alumna d’Ana Luisa Chova, va debutar al Teatre Principal de València, la seva ciutat natal. Entre les òperes interpretades destacaríem Inhigenia en Tracia (New York i Boston), La púrpura de la rosa (Ginebra, Madrid i Mèxic DF) i actuacions en ciutats com a Hamburg, Chicago, Viena i en sales com el Concertgebourw d’Amsterdam.

Concha Sánchez-Ocaña (Piano). Estudis al Conservatori Superior de Música de València amb els professors Carmen Calomarde i Daniel de Nueda, obtenint el premi extraordinari fi de carrera en piano i música de cambra. Ha  intervingut en nombrosos concerts, tant a Espanya como a  l’estranger (Holanda, França, Àustria, Suïssa, Itàlia, etc. Va ser membre fundadora del grup de cambra Studium Musicae. Actualment compagina l’activitat concertística amb la didàctica com a professora de piano al Conservatori Professional de Música de València.

Darrera actualització: 03.07.2018 | 09:21